Nyt puhun tarkkana olosta apteekkiasioissa. Etenkin ikäihmisten suoramaksuissa kannattaa olla silmä tarkkana. Kerronpas yhden jutun, sillä lääkkeet ovat kalliita muutenkin ...
Vuosikausia toiminut apteekkilaskutus ikäihmiseni hoitopaikoissa toimi oikein mallikkaasti siihen kuuluisaan viimeiseen pisaraan saakka. Sitten alkoikin tämmöinen juttu pyörimään ...
Lasku oli suoravelotukseessa kuitenkin ja mennyt maksuun eräpäivänään 03.10.19. Tämän turkulaisen kirjeen päiväys oli kuitenkin 03.10.19, eli laskun eräpäivä. Siinä perintäfirman laskussa eräpäivä oli mainittu parin viikon päähän. (Ehdin maksaa tämän 09.10.19, ennenkuin sain suoravelotukseen menneen laskun itselleni.)
Liikasuoritus takaisin...
Apteekkikin oli vaihtanut paikkaa ja nimeään. Palautesivukin ties missä. Ei kun paikalle asiaa selvittämään. Laskuttaja seisoo edessäni silmät pyöreänä. Joo... ja eikun ja sitten jotain muuta. Ei ole heidän virheensä mitenkään, ei millään muotoa... ei kai. Kukas sen sitten perintään pistikään? Ottavat perintätoimistoon apteekista kuulemma yhteyttä ja vaativat summan pikaista palauttamista minulle. Tyttönen odottelee minun kiittelevän tästä toiminnasta, mutta enpä pysty asiaan. Perskules.
Kuluttajavirastokin vastasi päivässä. Se varmaan virkisti maksamisprosessia muuallakin. Ellen olisi puuttunut tähän, mikä lie odotusaika. Tyttösen mukaan perintäyhtiö tilittää heille huonosti asiakkailta saatuja rahoja...että silleen. Tässähän tarjoillaan avonaisia porsaanreikiä!
Kaksi kuukautta odottelua nykyisen tietotekniikan ja sähköisen maailman aikana ... lisään paljon painokelvottomia konsonantteja tähän loppuun ... mutta kuten sanoin, tarkkana siellä kentällä!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti