lauantai 17. helmikuuta 2018

Olette jonossa, kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuina...

Tuttu juttu?

Eräänä aamuna törmäsin sellaiseen juttuun, ettei näitä asiakaspalvelijoita löydä kivien eikä edes kuuluisien kantojen alta!! Eikä ole eka kerta...



Toiseen suuntaan tämä juttu toimii kuin ihmisen mieli. Jos nyt puhutaan vaikka lehtitilauksesta. Aina onnistuu, oli yö tai päivä. Toisinaan ei löydy palautenumeroa tai lokeroa sähköpostitoimintaan. ei sitten millään. Tai sitten se palaute menee vaikkapa Intiaan, josta saadun vastauksen perusteella asiani on joko hyvin tai huonosti tai jotain sillä välillä. Googlekääntäjä ilmeisesti veisti mutkat suoriksi äidinkielestäni. Haittaaks´se?



Viimeksi taistelin lehtitilauksen kanssa. Sellaisen, jota meille EI oltu tilattu. Tuli kuitenkin ja lupasi vielä pöytäliinankin kaupan päälle. Silti, ei kiitos. Oli kuitenkin tilattu toinen lehti toisaalta ja siihen piti tuleman tuollainen liina. Nyt siihen oikeaan tilaamaamme lehtitilaukseen tuli kylkiäisinä kaksi numeroa samaa lehteä, jota meille jo tulee... ei kun soittamaan. 

Ei löytynyt numeroa... soitanko toimitusjohtajalle :), laskukin jo tuli tästä hupailusta. Löysin automaatin, mutta miten käy tämän saamani laskun, jossa oli jo selvitys jatkotoimista, ellei asiaa maksa. Lehti peruttiin automaattiin, mutta miten siis käy tämän laskun... muistelenpa lukeneeni jostain kuinka summa kasvoi ja perinnän verikoirat huohottivat tontin kulmilla. 
Keksinpä mielestäni hyvän reitin, soitin lehtitilauksiin. Siellä alkumetreillä toivoteltiin hyvät päivät ja olisin varmaan saanut kupin kahviakin, jos se olisi ollut mahdollista. KUNNES. Kunnes sanoin asiani. siihen loppui palvelualttius ja pimeys oli kuin faaraon haudassa sen jälkeen. Kylmä hönkä... tämä on lehden tilaamista varten. Joopatijoo. Niin varmaan, mutta nyt otat tämän numeron, katsot tiedot ja peruutat laskun niin, ettei tämä lasku tule kummittelemaan toiste. Vastentahtoista oli toiminta, eikä näin kuulemma toimita. 



Kysyin vielä kohtaloa uhmaten, miten sitten saa yhteyden, jos haluaisi jotain asiaa tarkentaa. Ei kuulemma mitenkään, kaikki tarvittava on netissä. Kiitos tästä ja kuulemiin. Toivottavasti emme tapaa enää... enkä jaksa kuunnella sitä odotusajan vihreitälehtiäkään enempää kuin edelliset 7 minuuttia 13 sek.



Valoisaa, kunnes siirryttiin seuraavalle viikolle. Puhelin soi ja siellä rimpautteli täti aurinkoinen, hästäkkilehtimyyjä. "Teillä on näköjään päättynyt tilaus, laitetaanko jatkoa?"....

Siinähän sirkutat. Miten maailmassa sen onnistuisi poikkasemaan, onko tämä nyt häirintää vai miten tästä jatkan! 

Mutta edelleen ne asiakaspalvelunumerot. Onko tämä menossa sellaiseen suuntaan, ettei missään ikinäkoskaan tarvita elävää ihmistä vastaamaan kellekään mitään?

Pieniähän nämä murheet ovat globaalisesti ajatellen, mutta minun tasoiselleni ihmiselle aivan riittäviä. Purisin, jos tietäisin ketä!




Viimeiset ruusut menevät pankkini asiakaspalvelun vastaajapojalle. Sanoin ulosbloggaavasta pankin ohjelmasta suorat sanat, päättäen ne kuuluisaan perskutarallaa teidän kanssanne. Poika sanoi, anteksi, en saanut selvää mitä sanoit lopuksi. 
Kerroin, että se viimeinen värssy oli hienomuotoista kiroilua, koska hän oli niin kovin nuori vastaanottamaan mitään perinteistä PERKELETTÄ TEIDÄN KANSSANNE. Lupasi kirjata asian muistiin ja parantaa ohjelmasa esiintynyttä teknistä virhettä. Asioista kannattaa siis puhua suoraan. Sitten kun on joku jolle puhua...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti