perjantai 3. kesäkuuta 2016

Terveisiä ihan pihalta!

Tämä uuden elämäni aika aprillipäivästä tähän päivään on ollut aika huikea jakso! En tiedä, miten asia näkyy toisen silmin, mutta minulla on vähän samanlainen olo kuin olisi päässyt "laitumille"! Vähän hyppyyttääkin sekä hymyilyttää...!

Tiluksien tarkastelua on harrastettu ja saman totean minkä lehdessä ollut asiantuntijakin. Talvi oli kova kasveille. Menetin puolet ruusuistani (pensaille ei käynyt mitään) ja muutamat kärhöt jurnuttavat. Saattaa olla, että pitävät muodikkaan välivuoden. Punalehtiruusun pieniä taimia on runsaasti, jos joku haluaa - täältä saa!
Jotain muutakin aina talvessa tapahtuu, mutta kompensoin sitä aika vikkelään uusien taimien ostolla.


Tässä on kuva risuaidasta, joka valmistui hiljattain. Sen päällä kukkii tällä hetkellä virkeä vaaleanpunainen alppikärhö. Toisesta suunnasta on tulossa köynnöshortensia pikku hiljaa...
Kuusista tehty aita paistaa vielä niin valkeana, pitänee käydä sivelemässä siihen vaikka kuravettä tummentimeksi. 
Tämä minun "pikku-Mustilani" on ollut hyvää kuntoilua ja käden jälki näkyy aikamoisen pian. Puolison kulmat ovat kyllä aika korkealla, paljonko vielä laajennan pihapiiriä!



                                         ... ja Ellan esikot avasivat kauden.


Kasvimaatakin olen laitellut, nyt on aikaa kupsuttaa sellaisiakin. Tein tuonne takapihalle kurkkupenkin ja harmittelin aina kastellessa kuinka vesi valuu minne sattuu. Mutta sitten, HAA! Keksin leikata isosta muoviruukuista pohjat pois, tein siis kaulukset kurkuille.


Nyt vesi osuu sinne mihin pitääkin... (systeri tosin ihmetteli postissa saatua kuvaa, miksi olen istuttanut kurkut purkkeineen. Luettuaan viestin asia selvisi ja minun mielenhäiriöni mitätöitiin)



Olen tökkinyt mustaviinimarjan kevätleikkauksesta tulleet oksat vuosittain suoraan maahan ja tehnyt meille ojanvarteen pensasaitaa. Tässä pätkä malliksi. Tuoksuu hyvältä ja marjojakin jo tulee vanhempiin oksiin. 

Sitten vielä, kesän ehdottomaksi inhokkilauluksi olen äänestänyt aivan omatoimisesti karmean kollotuksen "Hoida puu ja unohda muu"...  Ammuvainaan nuotti ja sisältö on suoraan sieltä. Armoa, herrat musiikin valitsijat - radiota kuuntelisin muuten niin mielelläni!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti